Ciupercile, ideale în orice dietă

Ciupercile sunt şi foarte sănătoase, cercetătorii demonstrând că ele apără organismul împotriva cancerului şi au un rol important în întărirea sistemului imunitar. Din aceste motive, specialiştii recomandă consumarea lor de 3-4 ori pe săptămână.

Sursă de sănătate

Ciupercile sunt o bună sursă de antioxidanţi care, în combinaţie cu vitamina A, protejează celulele de efectele dăunătoare ale radicalilor liberi. Cercetătorii niponi susţin că bărbaţii care consumă ciuperci regulat reduc riscul de a face cancer de prostată cu 65%.

De asemenea, ciupercile champignon conţin substanţe care inhibă activitatea unei enzime implicate în producţia de estrogen, reducând astfel şi riscul dezvoltării cancerului de sân. Aşadar, cercetătorii spun că dacă se consumă zilnic 100 g de ciuperci, efectul asupra sănătăţii este garantat.

Ce spun nutriţioniştii

Bogate în proteine, ciupercile sunt un substitut bun al cărnii, dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp şi nu au efecte negative asupra digestiei, aşa că sunt recomandate în orice dietă de slăbit. Nutriţioniştii spun că dacă s-ar înlocui carnea cu ciupercile, numărul caloriilor s-ar reduce cu 400 într-o singură zi.

Studiile au demonstrat că persoanele aflate la regim de slăbire sunt dispuse să mănânce în loc de carne ciuperci, cu atât mai mult cu cât acestea dau senzaţie de saţietate pe tot parcursul zilei. La studiu au participat câteva sute de persoane, bărbaţi şi femei, care au consumat cel puţin 5 zile un meniu bazat pe carne, iar apoi l-au schimbat cu unul bazat pe ciuperci. Cercetătorii au observat că, în perioada în care au mâncat ciuperci, oamenii au acumulat mai puţine calorii şi grăsimi, dar senzaţia de foame a dispărut.

Înlocuirea unor alimente nesănătoase cu unele mai sănătoase pare a fi soluţia pe care au găsit-o mai mulţi nutriţionişti în încercarea de a elabora regimuri de slăbit cât mai eficiente şi mai uşor de adoptat. Înlocuirea cărnii cu ciuperci elimină  dezavantajele consumului de carne, consumul ciupercilor fiind mult mai sănătos.

Ciupercile pot fi consumate în supe, salate, la grătar, umplute, sote-uri, ciulama…

Cu cât mâncăm mai multe ciuperci, cu atât se reduce riscul obezităţii, afirmă nutriţioniştii. În dieta cu ciuperci putem include peştele, orezul, cartofii fierţi sau copţi, iaurturile şi alte lactate cu puţine grăsimi, lămâile, verdeaţa, diverse legume (dovlecei, brocoli, conopidă, ardei, roşii, morcovi) şi fructe (mere, pere, citrice), pâinea neagră sau prăjită, cerealele integrale.

http://www.girlsclub.md/sanatate/alimentatie-sanatoasa/ciupercile-ideale-în-orice-dietă