Ciupercile previn cancerul

Ciupercile sunt cea mai bună sursă naturală de antioxidanţi şi reduc cu 60% riscul de apariţie a cancerului de sân, susţin oamenii de ştiinţă.

Cercetări recente au arătat că în ciuperci se găseşte principala sursă naturală de L-Ergotioneină, un antioxidant foarte puternic. Descoperirea a fost făcută de oameni de ştiinţă de la Universitatea de Stat din Pennsylvania, care au constatat că doar o mână de ciuperci champignon au aproximativ de 12 ori mai mult antioxidant decât germenii de grâu şi de patru ori mai mult decât ficatul de pui, care până atunci fuseseră considerate cele mai bune surse naturale. L-Ergotioneina distruge radicalii liberi şi protejează ADN-ul. Ca urmare a acestui studiu, ciupercile au căpătat statutul de „superalimente“.

Ciupercile sunt, de fapt, cel mai bun antioxidant din lumea vegetală, alături de spanac şi ardeiul roşu. Proprietăţile profilactice ale ciupercilor au fost demonstrate şi de alte studii ştiinţifice. De exemplu, oamenii de ştiinţă din Coreea de Sud au arătat că femeile care folosesc frecvent ciupercile în alimentaţie se îmbolnăvesc mai rar de cancer de sân. Efectul anticancerigen se datorează unei enzime din compoziţia ciupercilor, a cărei acţiune interferează cu cea a hormonilor estrogeni, consideraţi într-o mare măsură răspunzători de declanşarea acestei boli. Acelaşi efect de prevenire a cancerului de sân a fost confirmat şi de un studiu similar, efectuat în Statele Unite, în 2006, care a demonstrat că ciupercile, atunci când sunt consumate frecvent, pot să reducă şi cu 60% riscul de îmbolnăvire. Cercetătorii americani au arătat că efectul inhibitor al estrogenilor se regăseşte în ciuperci chiar şi după ce acestea sunt gătite.

Dieta de slăbit

Alt studiu american a arătat că ciupercile pot fi arme redutabile în lupta împotriva obezităţii, cu condiţia ca ele să înlocuiască la masă carnea. Ciupercile sunt săţioase, deşi conţin puţine calorii şi duc la un indice glicemic atât de mic încât nu poate fi măsurat. De fapt, pentru a putea măsura indicele glicemic produs de ciuperci, ar trebui să mâncăm 1,2 kg în mai puţin de zece minute. Ciupercile sunt şi o importantă sursă de proteine pentru vegetarieni.

Conţinutul nutritiv al acestora este remarcabil. 30-40% din masa uscată este compusă din proteine (carnea are 15-25%). Ciupercile conţin aproape toate mineralele necesare organismului şi vitaminele A, B1, B2, C şi D.

Consumul de ciuperci este recomandat în caz de anemie, astenie fizică sau intelectuală, demineralizare şi în dieta fără carne, recomandată obezilor. Pot fi folosite crude, în salate, sau preparate termic, în supe, mâncăruri, sau pur şi simplu prăjite pe grătar sau în cuptor. Nu trebuie să mâncaţi ciuperci culese din pădure pentru că pot fi toxice. Unele au toxine atât de puternice încât pot fi letale.

http://www.gds.ro/Sanatate/2009-10-23/Ciupercile+previn+cancerul